Vegyen vagány mini-terepjárót!

Óriási divat ma a mini városi terepjáró, 23 gyártó több mint 30 modellje versenyez a kegyeinkért. Nézzük, miként lehet eligazodni ebben a hatalmas kínálatban, melyek közül sokkal találkozunk a reklámokban is.

Nagy-nagy divat ma a terepjáró. No persze nem a Lada Niva vagy a román Aro. Sokan, különösen a fiatalabbak közül, már nem is emlékeznek ezekre. A mai kvázi terepjárókat ugyanakkor nem is annyira terepre tervezték, inkább csak a rázósabb magyar utakra, a meredek kertvárosi utcákra, mert kissé magasabb építésük (esetenként bekapcsolható összkerékhajtásuk) miatt jobban birkóznak meg a nehezebb útviszonyokkal. Az úgynevezett SUV-ok (Sport Utility Vehicle) nálunk jobbára városi terepjáró néven futnak. Az elmúlt évtizedben elképesztő népszerűséget értek el.

Olyannyira, hogy a kezdeti „batár” típusoknak a gyártók folyamatosan hozták ki az egyre kisebb változatait. Ám a kis SUV-ok nem csak azért jók mert olcsóbbak vagy még dizájnosabbak, mint nagy testvéreik, hanem mert könnyebb velük parkolni, kevesebbet fogyasztanak, jobban védik a környezetet, magasabb építésük és dundibb karosszériáik miatt pedig akár kisebb családi autónak is sokkal jobban kihasználhatók, mint a klasszikus minik és kisautók.

A divatnak és a praktikumnak persze ára van. Így hát a sokszor futurisztikus mini SUV-ok nem olcsók, különösen nem a hibrid változataik. De a teljesség igénye nélkül nézzük akkor az utóbbi évek elképesztően sokféle mini SUV felhozatalát. Egy-egy márkánál, ahol nagyobb kis-közepes SUV is van (Audi, BMW, Suziki, stb.), ott csak a legkisebb modelleket említjük meg: Audi A2, BMW X1, Citroën C4 Cactus, Dacia Sandero Stepway, Fiat 500X, Ford EcoSport, Honda HR-V, Hyundai Kona, Infinity Q30, Kia Stonic, Lexus NX, Mazda CX 3, Mercedes GLA, Mini Countryman, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Škoda Karoq, Suziki Ignis, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan, és Volvo XC40.

A fenti hosszú felsorolás tehát csupán a szűkített lista, 23 autómárka mini SUV modelljeivel. Ember, illetve asszony (mert hát a hölgyek is nagyon kedvelik ezt a kategóriát) legyen a talpán, aki ilyen hatalmas felhozatalban, a zavarba ejtő kínálat útvesztőjében eligazodik. A többség persze úgyis a márkahűsége, ismerős ajánlása, vagy a hirdetések világa alapján választ. Így sem könnyű, mert hát – mint említettük – divatcikkekről van szó, így a tévében, a YouTube-on és mindenfele lehet ezen remek kis járművek ajánlataival találkozni.

Kár is lenne tehát egy divatra, megjelenésre sokat adó tehetős hölgyet egy kisebb presztízsű márka autójára rábeszélni. Az ésszerűbben, vagy másképp: garasoskodóbban gondolkodóknak azonban a legjobb ár-érték arányt az egyre jobb és megbízhatóbb, a tesztekben is jól szereplő koreai modellek, esetleg a magyar Suzuki vagy a román „majdnem Renault”, azaz a Dacia termékvonala jelenthetik. Ezekkel persze nem szokás villogni, mégis megbízható, olcsó és hű társai lehetnek azoknak akik a legjobb árat keresik ebben a miniterepjáró szegmensben.

No persze egy Mini vagy egy Infinity, egy-egy német luxus modell esetleg egy francia vagy olasz dizájn darab sokakat elcsábít, ahogyan a nagy japán márkák, például a Mazda, a Honda vagy a Toyota ajánlatai is szemrevalóak, az utóbbiak esetében, a kis-közepes C-HR-nél, kifejezetten futurisztikusak. Az persze már az autóhitel vagy személyi hitel kérdése, hogy ki mit mer, ki mit bír beválasztani, bevállalni ebből az óriási felhozatalból.

De megint igaz az, hogy a hibrid modellek évi 15-20 ezer kilométernyi futásteljesítmény felett behozhatják a többletköltséget, amit a vásárláskor kifizetünk. Ám nem mellékes továbbá a csomagtér mérete sem, hiszen a dizájn sokszor a praktikum rovására megy, a csapott hátú gépeknél a csomagtér nem biztos, hogy sokkal nagyobb, mint egy kisautóé. Nem árt tehát a kinézett két-három típus pakolhatóságát, csomagterét, üléseinek mozgathatóságát és más praktikus szempontot is alaposan figyelembe venni a választásnál.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×