Új családi kombit a nyárra – de milyet?

Ahogyan közelít a nyaralások szezonja, úgy válik egyre égetőbbé a kérdés, hogy a jelenlegi autónk alkalmas-e még ilyen kalandokra. Vajon eléggé megbízható lesz az úton? Nem robban le a Balatonra vagy a tengerpartra menet? Elfér benne a család? Lesz hely annak a rengeteg cuccnak, amit ilyenkor magunkkal viszünk? Mai cikkünkben sorra vesszük, hogy jelenleg milyen középkategóriás családiautók között érdemes nézelődni. 

Autóhitel

Mennyibe kerül egy normális családi járgány autóhitel nélkül?

Amennyiben új autóban gondolkodunk, a mai ajánlatok igen húzósak: már egy alig felszerelt új modell ára is bő hárommillió forinttól kezdődik. Ám itt csak a minimális márkaértékkel bíró típusok – itthon például az egyébként egyre jobb Daciák – jöhetnek szóba, akár egy modernebb Suzuki, például egy Vitara is – ha mai, korszerű kiegészítőket és erős motort szeretnénk bele – inkább az ötmilliót közelíti. 

Inkább újszerű használt autóra vegyük fel kölcsönt!

Ha leszállunk a földre, nem árt, ha a használt, de újszerű járgányok között nézünk körül. Ha tehetjük, az az igazi, ha 2-3 éves, de legfeljebb 4-6 éves, kifejezetten újszerű járgányt választunk, itt pedig akár már 2-2,5 millió forint körül elképesztő választékkal találjuk szembe magunkat. A városi terepjárókról (SUV-okról) korábban már sok szó esett, így most legyen elég annyi, hogy a népszerűségük miatt az áruk is lassan esik, és ez még egy Duster, egy Vitara, vagy egy Captur modellre is igaz. 

Melyik a megbízható?

Az igazi „lerobbanás elleni biztosítást” természetesen nem annyira az autóklub-tagság, sokkal inkább továbbra is döntően a japán és a koreai autógyártók produkálják. Lehet persze, hogy egy 4-6 éves Kia vagy Hyundai márkaértéke nem olyan nagy, és a formája sem olyan modern, mint néhány vadonatúj japán, német, vagy épp francia-olasz konkurensnek, ugyanakkor megbízhatóság terén még az egyszerűbb koreai dízelek is kimagaslók. Jelenleg a Kia Ceed SW vagy a régebbi Hyundai i30-as kombikat kapjuk meg a legelőnyösebb áron: ezek dízel változatban már kétmillió alatt is elcsíphetők, és motorjaik az átlagos dízelautókénál megbízhatóbbak. Persze a fiatal lányoknak nem fogunk imponálni ezekkel, hiszen ma már még a szebbik Ceed formája sem nevezhető korszerűnek. 

Szépnek szép, és az is igaz, hogy a design egy magyar tervező munkája (a korábban az Audinál dolgozó Kovács Miklós formatervező által irányított csapat tervezte a 2006-ban bemutatkozó modellt), a 2013 előtti darabok azonban ma már meglehetősen unalmasnak hatnak, igaz, akinek ez nem szempont, az remek vételre lelhet itt. Arra persze vigyázni kell, hogy benzinesben ezekből a koreaiakból is a legelterjedtebbek az 1.4-es motorok, amelyek megpakolva, az érdi emelkedőn haladva csak a lassú teherautók mögött kulloghatnak, nem is szólva egy olasz vagy horvát hegyeken átívelő túráról. 

Dinamikus vezetőknek nagyobb motort!

Aki tehát egy kicsit is szeret dinamikusan vezetni, válasszon nyomatékosabb dízelt vagy legalább 1.6-os benzinmotort, de minimum a ritka 1.4-es, 109 lóerős benzineset – ez az egyszerű szabály ugyanígy igaz más típusokra is, kivéve a turbós benzineseket. Fontos alapszabály tehát, hogy 100 lóerő alatt már egy 1,2-1,3 tonnás önsúlyú autó nem felel meg a mai autópályás forgalom ritmusának, vagy ha igen, csak úgy, ha nagyon pörgetjük a motort, ami viszont sem a járgánynak, sem a komfortérzetünknek nem tesz jót. 

Vannak alternatívák?

A jó ár-érték arányú kombik között persze ott vannak még a tágas Skodák, az olcsó, de sajnos belülről olcsónak is ható Daciák, és persze a minőségi, de drága japánok. A Toyoták – és főképp a Hondák – világa sajnos inkább a 3 milliós határ felett nyílik meg. Persze ezek annyival is jobbak, így ezekben az esetekben érdemes lehet elgondolkodni az autóhitel felvételén.

A prémium német típusok presztízse nagy, és minőségük sem rossz, de – bár ezzel sokan vitatkoznak – ma már kiemelkedőnek sem mondható. A beltér és a külső dizájn persze gyönyörű, a márkajelzés is szépen csillog a napfényben, de azért a megbízhatóságuk ma már nem átlagon felüli, miközben az árak egészen mást sugallnak – még használtan is.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×