Új autó jár a hölgyeknek!

Az alacsony kamatok és a dráguló szervizek időszakában nagyon is megéri az új autók közt keresgélni. Körképünkben megnézzük azokat a népszerűbb újabb típusokat, amelyek a hölgyek számára kedvesebbek lehetnek.

Új autó

Sokáig az új autó csak a gazdagabbak kiváltsága volt. Most azonban olyan alacsonyak a kamatok, hogy az olcsó autóhitel a személyi kölcsön (hivatalos nevén: személyi hitel) szinte mindenkinek elérhető. Annak is, aki nem vezető beosztású, csak egyszerűen a statisztikai átlagnál érezhetően jobban keres. Elhárult tehát az akadály a középosztályban az új autó vásárlás elől: aki megteheti, az meglepheti nem csak magát vagy családját, a feleségét, lányát, anyukáját akár egy új, kifejezetten hölgyek körében divatos, menő kisautóval. A modellpaletta ugyanakkor rendkívül széles, több tucatnyi autómárka, márkánként több modellje alkotja a felhozatalt, így teljes képre csak a több száz oldalas kiadványok vállalkozhatnak. Most viszont felvillantunk pár olyan márkát, amerre érdemes keresgélni. 

Nőies sztereotípiák

Persze vérbeli nőies, vagy „nőcis” autó jóval kevesebb van, de még így is tucatnyi mini jármű és nem kevés kis, városi terepjáró csábítja a hölgyeket (is). A tudatosabbak, sikeresebbek persze maguk böngészik a netet, vagy keresik ismerőseik tanácsát, iránymutatását. Most nézzük meg azokat a szempontokat, amelyek alapján egy kis, könnyen manőverezhető, mégis divatos, vadonatúj autót érdemes keresni.

Ugyanakkor egyúttal érdemes végre túllépni azonban azon a buta és eléggé otromba sztereotípián, hogy a nők csak a szín vagy a forma alapján választanak autót maguknak. Talán a választáskor az érzelmek másfélék lehetnek, ám ez így is van rendjén. A jól eltalált modellek érdemesek alaposabb tesztelésre, tesztvezetésre, függetlenül attól, melyik nem választja azokat. 

VW Up, a Fiat 500, Nissan Micra és társaik

Mégis, a mai új divatautóknak lehet egy olyan, jól körülhatárolható köre, amely inkább a gyengébb nem körében népszerűbb. Elég, ha csak olyan márkákat, típusokat említünk, mint a Volkswagen Beetle és a VW Up, a Fiat 500, a Citroën C1 vagy DS3, a Renault Twingo, az Opel Corsa, Nissan Micra, Toyota Aygo, a Suzuki Splash, vagy épp egy Smart, és persze a Mini – hogy csak éppen egy tucatot emeljünk ki az óriási választékból.

Ezek közül is sokban ülnek persze férfiak, ám valahogyan a leegyszerűsítő közgondolkodás inkább a hölgyekhez köti ezeket a típusokat. Ez a beidegződés valószínűleg abból az időből maradt ránk, amikor a társadalom még konzervatívabb volt, illetve a nagyobb autók – mondjuk egy ősi Lada, akár szervokormány nélkül – jóval nehezebben voltak vezethetők. Ugyanakkor ma már az is teljesen természetes, hogy egy-egy filigrán, csinos hölgy pattan ki egy hatalmas luxusterepjáró volánja mögül, hiszen a rásegítéses berendezések (kormány, fék), a tolatóradarok és kamerák korában gyerekjáték elvezetni egy két tonnás monstrumot is. Fél évszázada ehhez egy tagbaszakadt, nagydarab férfi, vagy férfias, kemény női sofőr dukált. 

Korcsoportja válogatja

A nagyvárosi fiatal lányok, mondjuk érettségi vagy diploma után, ma már inkább bringát, elektromos rollert, vagy valamilyen internetes autómegosztót használnak, de azért az igazi szabadságérzést mégiscsak egy-egy valódi négykerekű adja meg. A tehetősebbek az olyan prémium márkák közül választanak inkább, mint az Audi, a BMW, a Smart vagy a Mini. Ám sok luxusmárka, például a Mercedes vagy a Lexus csak pár éve hozott a piacra kisebb, könnyebben manőverezhető modelleket. Egyesek pedig, mint a Maserati, a Jaguar, a Porsche vagy a Land Rover ma is inkább macsós luxusjárműveket gyártanak – igaz egyre több hölgyet is látni e nagy gépek volánjai mögött. 

Középre zárj!

A középkategóriás brandek közt viszont már sokkal nagyobb a tolongás, amint azt a fentebbi, rögtönzött felsorolásból is láttuk. Németek, franciák, olaszok, koreaiak, japánok, sőt, a nagy németországi piacon például még amerikai (ritkábban kínai, orosz, indiai) márkák is felbukkannak, bár az utóbbi négy hatalmas országból – Észak-Amerika, Kína, India, Oroszország) inkább a macsós, férfiasabb gépek szoktak a kínálatban felbukkanni. Egy Hummer, egy Jeep Grand Cherokee vagy egy kockásabb Lada vagy Tata valahogy sehogyan sem passzol egy finom hölgyhöz. 

Kik jönnek 2019-ben?

Az összes ismert márka gyárt azonban ma már kisautót, illetve kis városi terepjárót, és néhány kivétellel – például az orosz, az indiai vagy a kínai olcsóságok –  egészen jól összerakott modellek. A franciák és az olaszok ma is dizájnnal hódítanak, a németek (beleértve a német VW konszernbe tartozó cseh Škoda márkát is) vagy a luxussal, vagy egyszerűen csak a precíz megbízható középkategóriával támadnak. Az európai márkák igazi kihívói a nagy japánok (Honda, Nissan, Suzuki, Toyota) és persze a koreaiak (Hyundai, Kia). Korábban ott volt még a Daewoo-ból lett Chevrolet is, de ők 2015 óta nem adnak el új autót nálunk.

Ugyanakkor a nagy német luxus-gyártók, mint az Audi, a BMW és a Mercedes is egyre több kisautót hoznak piacra. Az új esztendőben az Audi a Q3-as miniterepjárót, a BMW az új 3-as, alsó-középkategóriás sorozatot a Mercedes pedig a GLA kisebb terepjárós modelljét hozza piacra.

A francia prémium Citroen, a DS márka DS 3 Crossback modelljével jön ki, a Hyundai Nexo pedig jövőre ez első Európában megvehető üzemanyagcellás mini SUV-ot dobja piacra. Év vége felé ékezik. A Honda Urban EV néven különleges elektromos kisautót hoz, ami az új Mini EV-vel is versenyre kelhet. A VW csoport kis terepjárói közül a Škoda Vision X és az új VW T-Cross fog versenyezni.

 

Jön fel Korea is!

A japán csodák mellett érdemes a feltörekvő koreaiakat kiemelni, hiszen a Hyundai és a Kia ma már nem igazán marad le. S nem csak minőségben, de külalakban sem kell szégyenkeznie egy koreai gépnek a felkelő nap országában gyártott, egykori testvérmodellektől. (Régebben ugyanis a koreai autók még a japán licencek alapján készültek, de ma már jó ideje saját tervezésű és saját dizájnnal rendelkező darabokat kínáltak a koreaiak, jellemzően európai – szlovák és lengyel – összeszerelő üzemekből.) A koreaiak pedig a legfrissebb kis, városi terepjáró szegmensben is nagyot alkottak. Ott van például a divatos, kecses Hyundai Kona vagy a Kia Stonic, mindkettő az a kis kategória, amit a hölgyek is előszeretettel, kényelemmel használhatnak.

 

Már nem csak az idősebb korosztálynak

Azután ott vannak még a legolcsóbb, talán kissé fapados bevásárlóautók, amelyek sokszor a szerényebb keresetű idősek listáján kerülnek első helyre. Ezek a fiatalok vagy az agilisebb középkorú vásárlók számára nem az igaziak. Nem csak azért mert néha még a légkondicionálót és a színre fújt lökhárítókat is kispórolják ezekből, hanem mert az alapmotorok menetteljesítménye a fiatalos, dinamikus vezetést nem nagyon teszi lehetővé, így már egy vidéki kiruccanás is kínlódás lehet. Legalábbis a legjobban megakciózott termékek esetén. Erre érdemes mindenkinek odafigyelnie. No meg arra, hogy egy Lada vagy egy Tata összeszerelési minőségben nem éri utol még sokszor a régebbi, legegyszerűbb magyar Suzukikat sem. Igaz az új esztergomi négykerekűek már nyugat-európai színvonalúak, nem véletlen, hogy nálunk ők vezetik a slágerlistákat. Budán, a villanegyedben felvágni még nem nagyon lehet velük, de ma már egyáltalán nem ciki birtokolni őket, mint anno egy első generációs Swiftet volt. Sőt, immár nem csak a frissített Vitara és az S-Cross, de az egy-két éve megújult Ignis, Baleno, vagy a negyedik generációs Swift is eléggé dögösen néz ki. Akciós áraik, megbízhatóságuk és olcsó, széles körű szerviz elérhetőségük pedig meglehetősen jó vétellé teszik őket 2019-ben is. Idén pedig kijönnek egy retró kisterepjáróval, a Jimny-vel, illetve megújul a kis, vagány Ignis is.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×