Sportos autók családapáknak – csúcsteljesítmény és praktikum egyben

Van olyan autó, ami minden földi jóval elkényeztet, mégsem ösztökéli sárga irigységre a barátokat, ismerősöket, vagy a szomszédokat. Megnézzük, mely típusok ilyenek!

Sportautó

A jó, pontosabban egy tényleg remek, felső, felső-középkategóriás autó kiválasztása örök dilemma, kiváltképp, ha valaki kerülni szeretné a feltűnést, de mégis a legjobbat akarja. Persze kellemes probléma ez a tehetőseknek, a lottónyerteseknek, és azoknak, akik alaphangon 10-15 milliós autóhitel vagy személyi kölcsön felvételétől sem riadnak vissza. De hogy vajon létezik-e olyan csúcsautó, amely minden létező igényt kielégít, mégsem ingerli vagy készteti sárga irigységre a többi szülőt, amikor a csemetét reggelente iskolába visszük vele? 

Azt kell mondanunk, hogy nem sok – de nézzük is a szóba jöhető márkákat és típusokat! Egy hatalmas városi terepjáró (SUV), mondjuk egy BMW X6-os, BMW X7-es, egy Audi Q7-es, egy Lexus LX570 vagy egy Mercedes GLS sajnos semmiképp sem lesz jó... még akkor sem, ha visszafogottak a színei, és mindig jó porosan állítunk oda vele a sulihoz, vagy épp a gyerek edzésére. A fent felsorolt járművek ugyanis már méretüknél fogva is tekintélyt parancsolnak, akár márkajelzés hiányában is. Még a gyerekek, vagy az autók világában tájékozatlan felnőttek is pontosan tudják, hogy egy szép budapesti garzonlakás árát kóstálja egy efféle „batár” szerkezet. 

Inkább limuzint vegyünk?

Ugyanígy vigyázni kell nemcsak a SUV-okkal, de a hivalkodó limuzinokkal is, különösen a „nagy márkákkal”, azok közül is az újabb kiadású, pár esztendős darabokkal. A nagy, S osztályú Mercik, A7-A8-as Audik, 5-6-7-es BMW-k, Lexusok, de még egy Volkswagen Phaeton is problémás lehet Magyarországon annak a szerencsés tehetős embernek, aki tényleg kerülni akarja a feltűnést.

E sorok írójának is van olyan vezető beosztású jó ismerőse, aki egy újszerű, de nem a legújabb modellévet képviselő, szolgálati Škoda Superb-en kívül nem is tart más autót. Sőt, a felesége egy még kisebb kategóriás Škodával furikázza ide-oda a gyerkőcöket... A havi sokmilliós nettó fizetési kategóriában az effajta szerénység már talán túlzás, de amennyiben valaki tényleg nem akar irigy tekinteteket, annak meg kell húznia a határt. Hol? Valahol egy nem vadonatúj Volkswagen Passat magasságában, esetleg – ha mindenképp a szuperdivatos SUV-ban gondolkodik – legfeljebb egy hipermodern dizájnú, kis Toyota C-HR, vagy a nagyobbak közül egy Škoda Kodiak, esetleg egy Renault Kadjar környékén. De kevéssé gazdag országrészekben, környékeken egy jól felszerelt, szép színű, csillogóan új Suzuki Vitara is kelthet némi irigységet, pedig jobb motorral, közepes felszereltséggel most bőven ötmillió alatt újonnan is megvehető, használtan pedig 4 millió alatt is sokat találni belőle.

Egyébként az, hogy a 2015 után gyártott Vitarák nagyon jól tartják az árukat, nem véletlen. A tesztek és a szerelők többsége szerint nagyon jól eltalált modell, azaz nem csak a külalak és az ár, de a beltartalom is rendben van, és a mai, kedvező autóhitelek révén szinte bárki megveheti, aki a minimálbér másfél-kétszeresét igazoltan megkeresi. Így hát azért az nem gyakori, hogy kulccsal karcolják végig egy Suzuki Vitara oldalát, akkor sem, ha újszerű és mondjuk egy menő, arany színben és fekete tetőszínben pompázó darab. 

Ha nem számít a pénz, de mégsem kell a túlzottan csillogó luxus

Nézzük akkor, hogy szinte korlátlan keretből milyen, nem hivalkodó csúcsdarabok jöhetnek még szóba. Újra hangsúlyozzuk: fontos az is, hogy Magyarországon élünk, nem pedig Monte Carlóban vagy Párizsban, ahol azért egy-egy szürke alap Maserati is elmegy még, nem okoz nagy csődületet. A gazdag nagyvárosokban pedig a bevezetőben emlegetett nagy SUV-ok lényegében mindennapi közlekedési eszköznek számítanak – persze ott sem az átlagembereknek, de azért a biztos jövedelmű középosztálybeliek számára nem jelentenek elérhetetlen darabokat. 

Mit érdemes elkerülni? Mit érdemes venni?

Nyilván nálunk szóba sem jöhet egy Aston Martin, Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Bentley, vagy egy szép Cadillac. Szintén nem szerencsés Jaguar, Land Rover, Porsche, Lexus vagy Tesla modelleket választani, akkor sem, ha ezek némelyike használtan már 2-3 millió forinttól elérhető. Tehetősként viszont vannak „remekül álcázott” Škoda Superb vagy Kodiaq csúcsgépek, de akár egy Opel Grandland X, egy Mazda CX5 vagy CX7 is megteszi. De hallottunk olyan nagyvállalati, sokgyerekes menedzserről is, aki – egy amúgy egész jó minőségű – koreai Ssangyong Korando terepjárót vett, mert már a régebbi nagy Volkswagen SUV-ját is rosszallóan méregették az elővárosi szomszédai. Persze azt sem szabad most elfelejteni, hogy az újonnan vett hétüléses SUV-okra három gyerek esetén már elérhető a legfeljebb 2,5 milliós állami támogatás.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×