Milyen az ideális második autó?

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy akkor is megtartják régebbi járgányukat második autónak, ha a család újat vesz. Sokan nem gondolnak arra, hogy ilyenkor sem árt a régi, dédelgetett darabot lecserélni egy újabb, lehetőleg kisebb bevásárlóautóra, egy ilyen jármű azonban nemcsak kevesebb bosszúságot okoz majd, de jóval olcsóbb lehet a két autó egyidejű fenntartása is.

Autóvásárlás

A legtöbben sokat gondolkozunk azon, hogy melyik lehetőség a legjobb a családnak „nagy autó”-fronton, ugyanakkor arra már kevesebb figyelmet fordítunk, hogy megtaláljuk az ideális „második autót”. Ha úgy hozza az élet, hogy egyszerre több autót kell fenntartanunk, inkább az a jellemző, hogy a feleség vagy a nagyobb gyerek megörökli a korábbi gépet, ez a megközelítés azonban nem a legideálisabb – anyagilag legalábbis semmiképp. Miért is? Az újonnan kinevezett „második”, jellemzően nagyobb méretű családi autókkal sok lehet a gond, ráadásul drága a fenntartása, szervizelése is. 

Drágább lesz, ha törik

Elsőre nyilván csak az tűnik gondnak, hogy az ilyen „levetett” családi autók a kis kiruccanásokhoz, bevásárlásokhoz általában túl nagyok. Gond lehet a parkolás, a városban furikázás is, ráadásul ezeket a járgányokat sok esetben fiatal, tapasztalatlan vezetők vagy olyan hölgyek kapják meg, akik egyébként sem szeretnek ilyen óriásokkal manőverezni. Magyarán könnyen előfordulhat az autó karosszériájának kisebb-nagyobb sérülése, vagy akár jelentősebb töréskár is, melynek a szervizköltsége jelentősen magasabb, mint egy kisebb autó esetében. 

Inkább vegyünk kisebbet, de jobbat!

Amellett, hogy nagyobb eséllyel futhatunk bele sérülésekbe, a fenntartás is drágább lehet, nemcsak a nagyobb fogyasztás, de az idősebb kor miatt is. Miért nem veszünk inkább egy olcsóbban fenntartható, újabb és megbízhatóbb autót? Akár még autóvásárlásra fordítható személyi kölcsön révén is megérheti egy olcsóbb fenntartású járgányba beruházni, különösen akkor, ha a másodiknak kinevezett, régi autó már elmúlt 8 éves. Egy 8-10 éves autó javíttatási költsége ugyanis évről évre szinte csillagászati sebességgel emelkedik, hiszen a gyártók újabban nem 20-25, hanem inkább 7-8, de maximum 10-12 évre tervezik a kocsikat. 

Engedjük el a régit, vegyünk újat, vagy legalább újabbat!

Elképzelhető, hogy minél többet költünk az öreg kocsira, annál kevéssé akarunk megválni tőle, mondván, hogy ha már fél-egymilliót szervizre költöttünk, nem éri meg fél-harmadáron eladni. Mi akkor a megoldás? Érdemes még jóval azelőtt eladni a régi járgányt, hogy a nagyobb bajai előjönnének. Ha jó szerelőnk van, hallgassuk meg az intelmeit, hiszen ő már nem egy hasonló típust és történetet látott. 

Hogyan számoljunk? Mikor lesz öreg az autónk?

Manapság az a fő szabály, hogy 10 éves kor és/vagy 200-250 ezer futott kilométer felett jobb, ha túladunk az autón, különösen, ha nem a top megbízható márkák közé tartozik. Online igazán könnyű utánaolvasni az autók hosszú távú megbízhatóságának, amelynek élharcosai a Toyota, a Honda és a Suzuki. Más márkáknál is akad persze egy-egy sikeres széria, de érdemes legalább a Totalcar Népítélet rovatát olvasgatni, amennyiben saját autónk eléri a 10-12 év feletti, ma már „nyugdíjasnak” számító kort. Ez persze akkor is igaz, ha még nincs benne negyedmillió kilométer: tíz év felett már a 150 ezernél többet futott példányokon is jönnek ki egymás után a kisebb-nagyobb hibák, és bár relatíve védettebbek, e hibák alól a megbízható márkák és darabok sem jelentenek kivételt.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×