Itt az idő, hogy megvegyük az álomautónkat!

Soha nem volt még olyan jó alkalom arra, hogy nagy és erős autót vásároljunk, mint most. A hitelkamatok mellett várhatóan az üzemanyagár is alacsony, talán 400 forint alatti marad – legalábbis a nemzetközi szakértők szerint. Irány az autópiac, válogassunk kedvünkre!

Autókereskedés

Jósolni sohasem lehetetlen, legfeljebb nem jön be az a bizonyos jóslat... valahogy így vagyunk a benzin és a dízelolaj várható árával kapcsolatban. A leendő tényeket természetesen senki sem ismerheti, hónapról hónapra, évről évre csak spekulálni tudunk. A legfrissebb elképzelések szerint azonban az olaj ára a következő hónapokban, sőt, években nem fog nőni, sőt, inkább lefelé mehet.

Ez pedig nekünk, az autók megrögzött szerelmeseinek nagyon jót jelent. Miért? Mert végre vehetünk nyugodt szívvel nagyobb, erősebb, dögösebb masinákat. Ami még jobb hír: autóhitel sem kell olyan sok.

Miért? Mert az emberek többsége óvatos duhaj, és inkább kis fogyasztású, vagy akár elektromos járgányokra hajt. Mivel ezeket keresik tömegesen, a néhány esztendős, nagyméretű autócsodák ára jobban csökken, mint kisebb fogyasztású társaiké. 

Olcsó vagy drága?

Ha alapul vesszük az emlegetett friss, szakértői jóslatokat, a következő években nem kell attól tartanunk, hogy egy jelentősebb benzinár-emelkedés során minden tankolás alkalmával az anyagi csőd réme fenyeget majd minket. Mindez azért is fontos, mert a benzinárak alakulása – ha hiszik, ha nem – alapjaiban határozza meg a nagy autók használtpiaci árát.

Talán már kevesebben emlékeznek rá, de a 2008-as pénzügyi válságot követő kisebbfajta „világvége-félelemben”, amikor sokan elvesztették az állásukat, gyengült a forint, és drágult a benzin, lényegében eladhatatlanná váltak a nagyobb autók, akár újszerűek (ez esetben a magas áruk miatt), akár használtak voltak. Az utóbbi esetben tehát nemcsak a szervizelés, hanem a fenntartás költsége is megrémítette az embereket. 

Jóval tíz liter felett

A nagy többség nem is számol, egyszerűen csak érzi, hogy az ő jövedelme (és anno munkahelyi bizonytalanságai) alapján egyszerűen botorság bevállalni egy 10-12 literes fogyasztású, igen nagy alkatrészigényű levetett luxus-batárt. Egy-egy ilyen döntés nagyon összetett, de az emberek mégis leegyszerűsítik: magas üzemanyagár és gazdasági bizonytalanság idején nem veszünk nagy fogyasztású, drága kategóriás autót. E sorok írójának akadt olyan ismerőse, akinek akkortájt két és fél évig állt a kereskedőnél a középkategóriás, kétezer köbcenti feletti, újszerű Ford Mondeója – éppen azért, mert arra a piacra az túl jó autó volt. Kissé leegyszerűsítve: egymilliós vételár és 10 literes fogyasztás felett semmilyen autót nem lehetett akkoriban eladni, kivéve persze a legnagyobb, legdrágább luxuskocsikat. 

Ha azonban valakinek igazi gyermekkori vágya volt egy komoly megjelenésű, jó kiállású, és viszonylag erős autó, annak most remek lehetősége van. A magyar gazdaság állapota egészséges, van munkahely bőven, és az autóhitel kamatai sem magasak. Erre még az is rájön, hogy a következő években kicsi a valószínűsége annak, hogy 500 vagy 600 forintra emelkedjen az üzemanyagok literenkénti ára. Nincs mese: itt az idő. Ne tétovázzon, nézzen körül az ajánlatok közt!

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×