Ilyen a céges és a családi autó egyben

Sokszor a hétköznapi áruszállító vagy szervizes cégautónak kell a családi autó szerepét betöltenie a kisvállalkozóknál. Megnézzük, hogyan érdemes efféle mindenes járgányt venni, illetve milyen szempontok szerint, milyen típusok közül ajánlott ma válogatni.

Cégesautó

Autóhitel vagy személyi kölcsön szükséges sajnos az emberek többségének ahhoz, hogy ne 15-20 éves autóval kelljen dolgoznia vagy épp kirándulni mennie. Éppen ezért, főként anyagi megfontolásokból, igen gyakori, hogy egy kisvállalkozó olyan négykerekűt keres, amely egyben családi autónak és közben céges szállító, „szaladgáló” autónak is megfelel. Gondoljunk például boltosokra, szerelőkre, magán-futárokra, a városokat, országot járó árusokra, más szolgáltatókra. És ilyenkor lehetőség szerint nem matuzsálemi korú autók kellenek. Már csak azért sem, mert a munkához megbízható, mindig működő autóra van szükség. Illetve azért sem mindegy a kor, mert a modern autók jelentősen kevesebbet fogyasztanak, kisebb a szervizigényük, azaz a nagy kilométer-futás nem okoz akkora anyagi megterhelést. 

Melyek a fő szempontok?

A fentiek alapján viszont legtöbbször szélsőséges elvárásokat kell összebékíteni valahogyan, amikor az autóhitel a személyi hitel vagy a céges bankkölcsön felvétele előtt álló kisvállalkozó új, vagy újszerű mindenes járgányt keres magának.

Mert nem csak tágasnak kell lennie a négykerekűnek, de a fogyasztása sem lehet túl nagy, és azért az is jó lenne, ha a nagyvárosokban viszonylag könnyű lenne vele parkolni. Szerencsére itt ritkán szempont, hogy valamilyen luxusmárka modellje legyen a gép, mert bizony akkor az átlagember számára elérhetetlen árakról beszélünk. Még akkor is, ha viszonylag jól megy az üzlet, a vállalkozás. 

Túl sok a lehetőség?

Tágas autót keresve három-négy irányba indulhatunk: a legkézenfekvőbb, hogy kisebb-nagyobb „dobozautót veszünk”, esetleg nagy kombit nézünk; platós pickupot szerzünk be, vagy egy hétköznapi járgányhoz leginkább hasonlító városi terepjárót azaz SUV-ot választunk.

Választásunkat nyilván elsősorban az szabja meg, hogy csak alkalmanként vagy rendszeresen akarjuk-e családi autónak használni a vállalkozáshoz szükséges gépet. Persze fontos az is, hogy nagy bútordarabokat vagy apró ékszert árulunk-e, azaz mit kell szállítani általában. 

Dobozautó kell?

Ha tehát családi síelésre, hosszú hétvégére, vagy nyaralásra is az új autó szükséges, akkor a dobozos kisáruszállító még akkor is kiesik, ha az jobbnak és olcsóbbnak tűnik, mert ott esetleg az áfa-visszaigénylésére van lehetőség.

Ugyanakkor még a dupla üléssoros kisdobozos autók sem igazán jók arra, hogy rendszeresen azzal utaztassuk a családot. Akkor inkább egy nagyobb dobozt, azaz egy minimum öt személyes mikrobuszt lehet erre elképzelni. Különösen, ha a férj-feleség mellett háromnál több gyerek vagy rokon is rendszeresen együtt szokott utazni. Például a Volkswagen vagy a Mercedes mikrobuszban verhetetlen, mert vannak olyan újszerű modelljei (Transporter, Vito), amelyekkel még a síterepen sem ciki megjelenni, ellentétben mondjuk egy hagyományos „puttonyos” kisáruszállítóval. 

Jobb alternatívák

A kombikkal azután az lesz a gond, hogy általában közel sem olyan jól pakolhatók, mint a mikrobuszok vagy a kifejezetten pakolásra kitalált, előbb említett puttonyos kisáruszállítók. Ilyenek például a Peugeot Partner, a VW Caddy, az Opel Combo, a Ford Fiesta, a Fiat Fiorino, a Renault Kangoo és társaik. Persze egy szervizes táskát és egy létrát szállító szerelőnek akár egy kisebb kombi is szóba jöhet. Körükben a legnépszerűbbek általában az Audi, a VW, a Škoda, a Ford vagy az Opel kombijai. Ezek új, sportos verziói persze nem valók „koszolós-melós” járgánynak, hiszen azért egy használtan is 3-4 milliós autót még az „igénytelen férfinép” sem szívesen olajozna össze. 

Az igazi svájci bicskák

Ha nem akarunk felvágni, vagánykodni, akkor az ilyen szerelő-áruszállító, és egyben családi nagyautó szerepét kiválóan betölthetik a mai ál-terepjárók, más néven SUV-ok. Főként az olyan típusok, mint a nagy sláger, a nemrég ráncfelvarráson átesett, még kellemesebb Dacia Duster, vagy a Suzuki relatíve új, 2015 óta kapható Vitara modellje. Ez utóbbi is tavaly kapott új, korszerűbb benzinmotorokat és mutatósabb hátsó lámpákat. Vagy ott van a Nissan Qashqai, esetleg az újabb Reanult Kadjar. Igaz aki nem divatautót keres az a Dacia Dusterrel sem kap műszakilag nagyon mást (a Renault, a Nissan és a Dacia gyakorlatilag egy cég, azonos alapokra épülő autókról van szó), legfeljebb a külalakért, utastérért, jobb felszereltségért fizet extra összeget. 

Melyek a SUV-ok előnyei?

Ezek a fent felsorolt gépek igen elterjed típusok, modern motorokkal, olcsón fenntarthatók és olcsón is szervizeltethetőek. Mi több, ami egy vállalkozónak fontos még, igen gyorsan is javíthatóak, mert egyes alkatrészekre általában nem kell mondjuk heteket várni, mint az egzotikusabb, ritkább modellek esetén. 

Aki még jobb praktikumra vágyik, az keressen olyan városi terepjárót, amelynek a hátsó üléssora, pár mozdulattal akár teljesen kiszerelhető, így hétköznap két üléses kisteherautó lehet, hétvégén pedig családi szabadidő autó lesz belőle. Ez utóbbi persze inkább az úgynevezett egyterűekre (Citroën Xsara Picasso, VW Sharan, Opel Zafira és társaik) jellemzőek.

Szállításra vagy akár kirándulásra hét embernek (tetőbox-al) ezek is kiválóan alkalmasak, bár ma sokkal kevéssé divatosak, mint a fent emlegetett SUV-ok. Viszont a választék hatalmas az előbbiekből, és áruk is baráti. Az olcsóság viszont nagy fogyasztással jár. Ráadásul az egyterűek meglett korukkal, nagy futásteljesítményükkel nem éppen megbízhatók. Ha viszont újszerűek, akkor pedig nem olcsók. És akkor még ott van a dízel-benzines dilemma is, ami egy külön írás témája lehet.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×