Igazi csajos kisautók! Ön melyiket választaná?

Egy magára adó hölgy, asszony vagy fiatal lány nem szállhat ki akármilyen autóból. Ha lehet, éppen egy olyan divatmodell legyen, ami jól felismerhető, ikonikus járgány. Megnézzük, melyek közül lehet, és érdemes, válogatni mostanság a használtautó-piacon, illetve milyen áron lehet hozzájutni e négy keréken guruló divatcikkekhez.

Csajos autó

Kezdhetnénk az éppen 120 esztendős Ford T modellnél is, melyeket 1908-tól gyártottak, de már a húszas évek elején is hölgyek örömére hirdettek. Akkoriban még az önindító és az elektromos világítás és a letekerhető ablak is nagy szó volt; rózsaszínt pedig nem árusítottak belőle... Azután anyáink (fiatalabbaknak: nagyanyáink) réges-régen csak a Volkswagen bogarakkal és az eredeti Fiat 500-asokkal, a nyolcvanas évektől pedig lengyel gyártmányú 126-os Polski Fiatokkal, esetleg kis Trabantokkal, Ladákkal rótták a városokat. A lányos színek azonban csak a „sufnituningban”, azaz utólagos lakkozással születtek, inkább csak a kilencvenes évektől. 

Mit jelent ma a csajos autó?

A „csajos” autó fogalma tehát óriásit változott mára. No igen, nem is annyira a rózsaszínre festett Hummer-re gondolunk (bár ilyen is van), hanem a hétköznapibb megoldásokra. Mert persze az sem mindegy, hogy mekkora autóhitel vagy személyi kölcsön szükséges a megfelelő életérzéshez. Sajnos az igazi, eredeti klasszikusok, az említett, 1949 óta gyártott VW bogarak és a hatvanas évek sztárjainak számító régi Fiat 500-asok csak az oldtimertek szerelmeseinek maradtak meg. Még ha saját idejükben megbízhatóak is voltak, ma már nem valók mindennapi közlekedésre, inkább csak autóstalálkozókra vagy céges reklámhordozóknak alkalmasak. Mert hát nem csak a meghibásodás lehetősége fenyegető, hanem a klíma, a rendes fűtés, az ABS vagy a légzsákok teljes hiánya és a nehézkes kezelhetőség miatt sem javasolhatóak ma már. No meg árukból már egy-egy modern retró típus is megvehető! 

Belépő a divat világába

Egymillió forint körül ugyanis – ha más nem is, de egy régebbi – már új szériás Volkswagen bogár (Beetle), egy tíz év körüli „retrósított” Fiat 500 vagy akár egy tizenöt év körüli Mini is kifogható. Ezek nem csak csinos, divatos autók a hölgyeknek, hanem az autóhitel terén sem feszítjük túl a húrt, aki ma nagyvárosban dolgozik, megengedheti magának ezt az újévi ajádékot, ha már karácsonyra nem kapott friss járgányt...

Mondjuk egy 2000-2004 közt gyártott Mini Cooper már 600-800 ezer forinttól, egy közel 18-20 éves VW Beetle pedig félmillió körül elcsíphető itthon is. Persze csak akkor fogjunk ilyen kalandba, ha tényleg nincsen több pénzünk, és van egy jó, megbízható szerelőnk is, mert a Minik vagy a régi VW Beetle modellek azért nem éppen a megbízhatóság mintaszobrai. A szerelőre pedig ne sajnáljuk az időt és a pénzt, különösen még mielőtt megvesszük a kiszemelt példányt, alaposan nézessük át. 

Amit érdemes elkerülni

Óvakodjunk a régebbi, rozsdás, gyanúsan olcsó, félmillió körüli, zömmel külföldről hozott, ismeretlen előéletű példányoktól, legyen az bármilyen divatmodell. Érdemes pár százezerrel többet költeni, és pár évvel fiatalabbat venni, 1,5 millió forint körül már megkímélt, tíz év körüli Mini példányt kapunk, 7-8 éves 500-as Fiatot, vagy 2003-2006 közt gyártott VW Beetle-t; esetleg egy igen megbízható, nagy megkímélt és formás, újszerű Suzuki Swift II-t. Soknak tűnik a többletköltség, ám a pluszkiadás a vételárban hamar visszajön az első egy-két nagy szerviz alkalmával! 

Az újabb legendák 

Mint láttuk, a sikermodelleknél a használt árak jellemzően két-háromszor magasabbak, mint egy azonos korú, de szürke, átlagos autónál. Igaz, ha 15-20 éves, leharcolt járműveket keresünk, akkor a nőies színek még lejjebb is nyomják az árat, mert a félmilliós kategóriában már igen ritkán mernek a jellemzően nem otthon bütykölő nők autót vásárolni.

A stílusra, a márkákra, a megjelenésre még többet adó, tehetősebb hölgyeknél a fentiek közül inkább a Mini jöhet szóba, de inkább a kis Audik, BMW-k és Mercedesek hódítanak. A Beetle és a Smart újabb szériái is szóba kerülhetnek, de szigorúan csak 35-40 év alatt... Nem szólunk most a korábbi írásainkban már felbukkant városi terepjárókról, a SUV-okról, amelyek külön „állatfajták” az autós faunában.

A drágább modelleknél is nagyon érdemes azonban odafigyelni, mert rengeteg itt is a Németországból, vagy más nyugati országokból behozott gép. Itt csak megbízható előéletű, szervizelt modelleket vegyünk, lehetőleg 200-250 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel. Magyarán ne csak a színt és a divatot, de a beltartalmat is alaposan vizsgáljuk meg, mielőtt vásárolunk.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×