Most érdemes hétszemélyes autót venni!

Felélénkült a hétszemélyes autók piaca: az akár 2,5 milliós nagycsaládos támogatás következtében 10 százalékkal csökkent a használt hétszemélyesek ára, a kereskedők pedig az új autók ajánlatait is igyekeznek még vonzóbbá tenni. Vegyünk sorra néhány népszerűbb típust!

Hétszemélyes

A hétszemélyes autóvásárlási kedvezmény máris érezhetően lejjebb nyomta a használt hétszemélyes autók árát. Egy, az első vásárlói rohamot követő kutatás szerint már a hetedik hónapban öt százalékkal csökkent a hétüléses használt autók átlagára. Egyes, népszerű modelleknél is szinte hétről hétre érezhető a kínálati ár csökkenése, ezért aki nem szeretne új autót vásárolni, most nézzen szét, hiszen sokkal több és kedvezőbb árú használt autó közül választhat. 

Abban az esetben, ha rendelkezünk 2 millió forintos önerővel, valószínűleg inkább az új autók között keresgélünk, hiszen mindenki, aki megteheti, a lehető legnagyobb mértékben igyekszik kihasználni az állami támogatást.

A nagycsaládosok autóvásárlási támogatását igénylők az új, hétüléses autók bruttó vételárának felét, akár 2,5 millió forintot is kaphatnak, így a vásárláskor csak a vételárból fennmaradó részt kell megfizetniük.

Mivel a támogatás 50%-ban és egyúttal 2,5 millió forintban van maximálva, így az olcsóbb, 4 millió alatti autóknál legalább félmilliónyi támogatás „elveszik”.

Ha ki szeretnénk használni a maximális támogatást, minimum ötmilliós autót érdemes választani.

Az első elemzések alapján a hétüléses támogatás elindulását követő hetekben az új autók piacán, azaz jobbára az autószalonokban, illetve az online portálokon legalább kétharmadával bővült a megkeresések, érdeklődések száma. 

A többség, azaz az érdeklődők mintegy 80-90 százaléka az ötmilliós felső árhatár környékén keresgél. 

Milyen modellek népszerűek?

A legolcsóbb hétülésesek listáját jelenleg a fapados verziójú, alapmotoros Dacia Lodgy vezeti 3,8 millió forint alatti alapárával − azaz a támogatást levonva kevesebb, mint 2 millió forintból új autója lehet annak, akinek három gyermeke van, vagy úton van a harmadik.

Az árverseny második helyezettje a Daciáknál jobb presztízsű, szebb belterű, már erős turbós benzines Fiat Doblo, amely 4,8 helyett 2,4 millióba kerül a támogatással. 

A fenti két modell mellett az igazi slágertermék feltehetően a Citroën Berlingo lesz, de mivel a gyártó konszern azonos, így lényegében ugyanazt a hétszemélyest kapjuk egy Peugeot Rifter, vagy éppen egy Opel Combo név alatt is. Árban ez utóbbi áll a bronzérmes helyen: bár az Opelnél az alapmodell felszereltsége nem nagy, a támogatással számított szűk 2,8 milliós alapárba belefér a klíma és két praktikus tolóajtó. Érdekesség, hogy ugyanezt a hármast egy negyedik, lényegében azonos, csak más márkájú testvérmodell is kiegészíti, a Toyota ProAce City, ám ez csak az év végétől lesz elérhető. 

Elegánsabb, menőbb darabok

A támogatással számítva már 3,5 millióhoz közelítő modelleknél a VW Caddy a legolcsóbb, 3,4 millió alatt elvihető, de van divatosabb Fiat 500L 3,5 milliótól, valamint bő 3,6 millióért ott a Nissan EV200 dízel változata. Az elektromos verzió sajnos még támogatással is több mint kétszer ennyibe kerül.

A fenti modelleknek azonban szinte mindegyike valamelyest kisteherautós érzetet nyújt, viszont a 7 üléses Citroën Grand C4 Spacetourer támogatással 3,7 millióért jó vétel lehet. Ezeknél már jóval drágább az Opel Zafira, vagy a Renault Grand Scenic, viszont menő SUV életérzést ad egy nagy Peugeot 5008-as, esetleg németes eleganciát kínál a Volkswagen Touran. Ez utóbbiak viszont 4,7-4,8 milliótól indulnak a támogatással együtt: amennyiben nem rendelkezünk elegendő önerővel, személyi kölcsön felvételével biztosíthatjuk a hiányzó részt.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×