Autócsodák 2019-re: mutassuk meg, kik vagyunk!

Nem olcsó dolog a fényűzés: 2019 új luxusmodelljei egy Pest legkülső kerületében lévő, egyszerűbb családi ház áránál olcsóbban, 25-30 millió forint alatt nem kaphatók meg. Igaz itt nem is a legendás ár-érték arány alapján, hanem egyéb szempontok szerint választanak a leendő tulajdonosok.

Luxusautó

Semmi különös, csak egy szebb fekete sportkocsi, Maserati ugyan, azaz akadnak rajta látványosabb elemek, szép a hangja is, de azért nem hivalkodó modell. Az ára „csak most, csak önnek” 57 millió forint. Sok? Önnek és nekem nyilvánvalóan rengeteg pénz. De a luxusautók világában? Korántsem. Nézzük a Ferrarikat, tessék kapaszkodni, és persze nem csak a kanyarban vagy gyorsuláskor kell a majrévasat markolni, de az árcédula láttán is! Közel ezer lóerő a gépszörny (960 LE), de az ára 1082 millió forint! Nem, nem tévedés, egy Laferrari csúcsmodell egymilliárd forintnál is drágább lehet, azaz egy „mezei” lottó főnyereményből meg sem lehetne vásárolni. 

Egy gazdasági újságírónak sem könnyű ennyi pénzt elképzelni, így magamnak is le kell fordítanom a dolgot emberi nyelvre: az ár 419 évnyi magyar nettó átlagkeresettel egyezik meg! Másképpen: 31 darab új építésű, kétszobás lakást lehetne belőle vásárolni Budapest felkapott, angyalföldi részén. De persze az elsőként említett Maserati árából is kijön két új építésű pesti garzon, vagy egy jobb budai két szobás.

Itt azonban közel sem ér véget a történet: tucatszám vannak a világon olyan dúsgazdag gyűjtők, akik sok-sok milliárd forint értékben halmoznak fel autókat. Ilyenek például Chris Andrews, Craig Jackson, Tony Denny, Rodger Dudding vagy épp Ralph Lauren, az ismert divatmágnás. Akad olyan köztük, akinek 450 autóritkasága van, és e gyűjtemények értéke egyenként is 10-20 milliárd forint. Ralph Laurené viszont a legértékesebb: 85 milliárd forint. 

Luxus, reálisan

Ha visszaszállunk a földre, a magyar autóhitelek és személyi kölcsönök világa felett persze, akkor a tehetősebb, jellemzően menő cégeknek cégautót vadászó üzletemberek, üzleti döntéshozók világába jutunk. Megérkezünk a „megfizethető luxus”, azaz a 20-30 millió forintos árkategóriába. Ez a német felső középosztály árszintje, nálunk viszont még mindig 8-15 évnyi nettó magyar átlagkereset, úgy, hogy az illető semmi másra nem költ, csak és kizárólag új autót vásárol. (Németországban havi nettó egymillió forint körül van az átlagfizetés, tehát egy 20 milliós autóért kevesebb, mint két évet kell dolgozni; azaz az átlagnál érezhetően jobban keresők 5-7 évnyi autóhitel vagy német személyi hitel felvételével könnyen elérhetnek egy 20-30 milliós modellt is.) 

Mi számít luxusnak!?

Persze nálunk sok tehetős ember éppen azért nem vesz igazi luxusautót, hogy így elkerülje a felesleges irigyeket, a szúrós pillantásokat, vagy épp a fényezésen végighúzott kulcs nyomát. Ilyenkor persze környéktől, országrésztől is függ, mi számít kirívónak. Mondjuk egy Ferrari, Lamborgini, Aston Martin vagy Bentley mindenütt annak számít, még akkor is, ha esetleg akár 10-15 millió alatt „lőtte valaki” egy gyanúsabb német használt autó telepen.

Visszakanyarodva az új autókra. A luxus szegmensben a kor is számít, mármint az autó kora. Ha reprezentálni akarunk, akkor bizony ciki egy 10-15 éves luxusterepjáró; legfeljebb az oldtimer luxus jöhet szóba, ám az ma már nem biztos, hogy olcsóbb. 

Melyek a slágerek a felső kategóriában?

Nézzük akkor a 2019-es felhozatalt a luxusmárkáknál. Elmondható, szinte minden márkára igaz, hogy a legtöbb helyen jönnek az elektromos és/vagy hibrid gépek legújabb generációi. Az Audinál az új miniterepjárók és nagy testvéreik mellett a nagy Q8 lesz újdonság, a BMW az elektromos és hibrid vonal mellett az alsó-közép szegmens 3-as szériája újul meg, amellyel viszont nem nagyon lehet villogni Nyugat-Magyarországon vagy a főváros környékén. No persze egy újszerű 5-ös, 7-es szedán, vagy egy „X-valahányas” terepjáró továbbra is megfelelő lesz bizonyos körökben, ám például mifelénk sajnos eléggé sok az agresszív, túlontúl sportos vezető a márka hívei közt. Az ábécében felfelé haladva a Jaguart érdemes még kiemelni, amelynek a teljes palettája megújulóban van, vagy például a Maseratit, amelyből immár terepjáró is akad, és persze a Teslát, a környezettudatos gazdagok egyik legmenőbb új márkáját. De nem szabad elfeledni a Mercedest, illetve a japán Lexus és Infiniti márkákat sem. 

A nem hivalkodó megoldások

A visszafogottabb, de tehetős uraknak és hölgyeknek maradnak az olyan finom darabok, mint egy új Škoda Superb, esetleg egy VW Phaeton utódja a Phideon, vagy valamelyik francia, esetleg olasz luxusmodell. A fentiek ugyanis jellemzően nem hivalkodóak, mégis minőségiek. A korábban említett nagy luxusmárkák árnyékában igazi csodákat lehet találni. Ám ez már egy külön cikk témája lehetne.

Luxusnak számító, ismertebb autómárkák Magyarországon 

Acura*, Audi*, Aston Martin, Bentley, BMW*, Bugatti, Cadillac*, Ferrari, Infiniti*, Jaguar*, Lamborghini, Land Rover*, Lexus*, Maserati*, Porsche*, Rolls-Royce, Tesla 

* E márkákból csak azok az új, vagy újszerű modellek számítanak igazi luxusnak, melyek vételára a 8-10 millió forintot eléri, vagy meghaladja.

visszahívást kérek
Visszahívást kérek
bezárás
Visszahívás kérése
A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×